English   polski  
 

Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji

English   polski  

Zawęź wg atrybutów

Zawęź wg kolekcji

Języki opisu

Wyniki wyszukiwania

Szukane:
[Opis = "Publikacja Edukacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i sprzężoną dotyczy pracy edukacyjno-wychowawczej z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Powstała z myślą o nauczycielach i specjalistach ze szkół specjalnych i ogólnodostępnych. W publikacji autorki starają się pokazać, jak funkcjonują uczniowie z niepełnosprawnością sprzężoną, pragną zwrócić uwagę czytelnika na ważne aspekty pracy edukacyjno-wychowawczej, a także zaprezentować metody pracy, które mogą być inspiracją dla nauczycieli i specjalistów. W jednym z rozdziałów niniejszego opracowania zaprezentowane zostały różne technologie wspomagające, umożliwiające realizację celów edukacyjnych. Wyeksponowane są rozwiązania służące nauce i komunikacji wspomagającej. Autorki podejmują próbę pokazania spójności procesu nauczania z procesem wychowania ku niezależności dziecka. W takim ujęciu komunikacja alternatywna i technologia informacyjno-komunikacyjna stanowią nieodzowne narzędzia, bez których wychowanie samodzielnego młodego człowieka z neuroniepełnosprawnością wydaje się niemożliwe. Wielu uczniów z opisywanej grupy nie posługuje się mową, część z nich ma poważne trudności z jej rozumieniem. Wobec tych ograniczeń oraz trudności z nimi związanych nierzadko staje nauczyciel pracujący z dziećmi z niepełnosprawnością sprzężoną. Autorki przybliżają zagadnienia związane z metodami komunikacji wspomagającej i alternatywnej, prezentują opisy form AAC (ang. Augmentative and Alternative Communication), służące uczniom z różnymi ograniczeniami, zapoznają czytelnika z technikami edukacyjnymi wykorzystującymi znaki, które pozwalają na realizowanie programu edukacyjnego."]