English   polski  
 

Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji

English   polski  

Zawęź wg atrybutów

Zawęź wg kolekcji

Języki opisu

Wyniki wyszukiwania

Szukane:
[Opis = "Książka zajmuje się to kilkoma obszarami rozważań z zakresu edukacji matematycznej. Pierwszy polega na przybliżeniu konstruktywistycznej teorii uczenia się i jej odniesień do edukacji matematycznej. Druga, jest analizą treści matematycznych w podstawie programowej i podręcznikach celem ukazania poziomu kompetencji uczniów klas I-III. Trzecia część odsłonią mity w myśleniu o edukacji młodszych uczniów i wynikające z nich deformacje myślenia matematycznego. Część czwarta zorientowana jest na proces kształtowania pojęć matematycznych. Wyjaśnione są w niej zasady konstruowania sytuacji problemowych oraz zilustrowane różnice między zadaniami otwartymi i zamkniętymi z wyraźnym naciskiem na potrzebę upowszechniania zadań otwartych jako bardziej aktywizujących myślenie dzieci. Część ostatnia to analiza propozycji podręcznikowych – zadań zaczerpniętych z pakietu Nasza szkoła. Matematyka pod kątem omówienia zasad ich konstruowania oraz możliwości zastosowania na zajęciach w klasach I-III. Publikacja powstała w ramach projektu „Wdrożenie podstawy programowej kształcenia ogólnego w przedszkolach i szkołach”."]